Prześladowanie szkolne i wykluczenie z grupy rówieśniczej – mechanizmy i sposoby zapobiegania. Co zrobić, aby prześladowanie nie było cool? - to szkolenie zaplanowane na br szkolny.
W module pierwszym wspólnie zastanawialiśmy się dziś nad zjawiskiem prześladowania w szkole, staraliśmy się określić w którym momencie kończą się nieszkodliwe żarty, a zaczyna prześladowanie i kto tak naprawdę ma o tym decydować. Zastanawialiśmy się jak stworzyć taki kontekst klasy, w którym prześladowanie i wykluczenie po prostu się nie opłaca
Prowadząca
Małgorzata Wójcik – dr nauk społecznych w zakresie psychologii, adiunkt w Wydziale Zamiejscowym Uniwersytetu SWPS w Katowicach. W swojej pracy zajmuje się badaniem powodów i przejawów przemocy szkolnej oraz dynamiki grup rówieśniczych. Wraz z zespołem opracowuje i wdraża programy zapobiegające przemocy. Kierownik projektu badawczego Interwencja edukacyjna Bliżej – finansowanego ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju oraz projektu Inkla -finansowanego przez Fundację na Rzecz Nauki Polskiej