czwartek, 7 maja 2020

Światowy Dzień Ziemi relacja

 U tym roku Dzień Ziemi obchodziliśmy nietypowo, bo w izolacji. Jednak zadania online skłoniły nas do rozważań i podjęcia działań  w realu. Oto niektóre z nich:
 Moje rozmyślenia i podjęte działania z Dnia Ziemi. 
Oglądając prezentację zobaczyłam, że nasza przyroda jest piękna. Po obejrzeniu jednego z filmów, który był w prezentacji zdałam sobie sprawę, że trzeba dbać o przyrodę, nie można pozwolić, aby parę złych nawyków wszystko to zniszczyło. Po skończeniu oglądania prezentacji zaczęłam rozmyślać jak mogę zmienić swoje nawyki, aby uratować przyrodę, Ziemię. Przypomniałam sobie, że w szkole mieliśmy akcję „ Zero Waste”. Postanowiłam zrobić listę rzeczy jak mogę zmienić swoje nawyki, aby móc uratować naszą planetę, przyrodę. Postanowiłam, że będę korzystać z butelki filtrującej zamiast plastikowej. Znalazłam w Internecie przepis na peeling kawowy z pozostałości z kawy.      Stwierdziłam, że posadzę kwiaty wokół domu, aby owady mogły czerpać nektar, z którego czerpią energię do życia. Ze skoszonej trawy utworzyłam kompostownik, aby dżdżownice miały miejsce swojego pobytu i rozmnażania się. Z zużytych plastykowych pojemników, postanowiłam przetwarzać na potrzebne podstawki, stojaki i donice.

Pozdrawiam, Emilia Szczeponik klasa 8a

Sadzenie roślin- Kinga Ząbkiewicz klasa 5a















Sprzątanie lasu- Piotrek Wtykło klasa Vc i  Alicja Grzyśka klasa VIa